⭐Fri frakt ved kjøp av Packraft

⭐3 års garanti

⭐Norges største utvalg

0

Handlevognen er tom

INFORMASJON OM TUREN

  • Turlengde: 10 km
  • Varighet: 1-2 dager
  • Padling: Middels
  • Fysisk: Lett/Middels

Turen går inn Austerdalen til kanten av Austerdalsbreen (en del av Jostedalsbreen). Tilbaketuren gjennomføres med packraft ned Austerdalselvi. Turen er totalt ca 10 km og om vannføringen er god kan du padle ca 4 km på tilbakeveien. Turen kan gjennomføres på 1 dag hvis man vil, men vi anbefaler å også ta seg tid til å gå inn Langedalen og padle Langedøla.

Det er noen stryk på denne turen, og hvor vanskelige de er avhenger veldig av vannstand. Følg med på elven på vei innover og merk deg steder hvor du ikke kan padle trygt og komfortabelt. Hvis du følger vår guide skal du ikke padle noen store stryk på denne turen, men vær obs på at elva er rask og at du får god fart nedover. Det er også mange mindre stryk og mye stein i elva, så avhengig av vannstanden kan padlingen være noe teknisk. Vær ekstremt oppmerksom på hvor du skal gå på land, det er ikke trygt å padle forbi punktet vi har markert på kartet for ilandstigning.

Hjelm og vest er et minimum for denne turen, men ettersom du vil padle i iskaldt brevann anbefaler vi også på det sterkeste at du bruker tørrdrakt og har med kasteline.

TIPS

Sov over på Nye Tungestølen Turisthytte. Mer informasjon finner du her.

Sjekk vår turguide for Langedalen! Den har samme utgangspunkt, men elva er lenger og enklere. Helt fantastisk fin tur som anbefales på det sterkeste.

 

Rutebeskrivelse

Sett bilen på parkeringsplassen og følg stien langs Austerdalelvi innover. Stien er mye brukt og lett å følge, og du kan gå langs stien til du er innerst i dalen ved isbreen.

Finn et passende sted og sett packraften på vannet. Det vil nesten umiddelbart være er relativt langt parti fult av små stryk og mye stein i elva. Her kan det være relativt teknisk padling. Etter ca 1 km flater elva litt ut, men du må fortsatt regne med at det dukker opp noen stryk på veien.

Etter ca 4 km på vannet er det på tide å gå på land og gå opp til stien og tilbake til parkeringsplassen.


Legg igjen en kommentar

Kommentarer vil bli godkjent før de vises.

Nyhetsbrev

Norwegian
Norwegian
★ Produktomtaler

Vi lar kundene våre snakke for oss!

490 reviews
83%
(408)
15%
(74)
2%
(8)
0%
(0)
0%
(0)
MRS Adventure X2

Flott packraft. Utrolig anvendelig, og tåler juling. Lett å manøvrere. Fylles med luft på 7-8 minutter. Tømmes for luft på et par minutter. Rulles sammen enkelt til en rull som passer i en 40-45 liters sekk, eller bak på sekken. Sammen med en sammenleggbar åre, så får du potensielt alt i en sekk. Bruker du kajakkåre, så kan denne være ganske effektiv. NB! Padler du alene så bestill raft med spruttrekk. Ellers vil du bli våt. Spruttrekket fungerer veldig godt, og kan fjernes fullstendig på under 1 minutt. Er man to, så blir det padling med kano - åre, og da blir bevegelser slik at man unngår vannsprut. Har padlet gjennom hele nordmarka med denne alene, og det er absolutt en ny måte å oppleve naturen på. Er til og med mulig å prøve seg på noen lette stryk. Setene er komfortable, og enkelt å justere fra 2 brukere til 1. Plassen er tilstrekkelig til 2 med bagasje, og det er meget enkelt å feste sekk på baug, eller akterut, hvis man har sekk med festekroker. Vanskelig å finne negative trekk ved denne - det må i så fall være at den lave vekten gjør fremdrift og retningsstabilitet noe dårligere enn en tyngre farkost.

Fantastisk service!

Fikk en fantastisk service og oppfølging helt fra første kontakt til levering. Gleder meg til å ta packraften i bruk ;)

5 stjerner er for lite.

Har aldri vært borti bedre, raskere og trivligere kundeservice.
Og kjøpet av båt, har vært en av de beste investeringene jeg har gjort.

Meget fornøyd. Lett å håndtere. Enkel å ta med hvor en vil.

Kan absolutt anbefales.

God og rask service før bestilling. Fikk avklart behov vedr årer og størrelse før bestilling. Rask levering også. Flott packraft som har fungert for to voksne og to små daschertisper på små dagsturer. Ikke prøvd lagringen i bunnen, men ser av bruken vår til nå at det må til for lengre turer.